Mina lilla "svarta" lista



Den senaste veckans dagliga FL(förbjudna livsmedel)övningar hittills:


måndag - ett paket med Pocky-choklad
tisdag - en liten skål med Ben & Jerry's(Half Baked)
onsdag - en Cornetto-glass
torsdag - en kanelbulle, samt en liten latte
fredag - fika - en kardemummabulle, samt en sojalatte
lördag - 100 gram kanelmandlar, samt en lyxpralin
söndag - fika - kladdkaka, lite, lite grädde, samt en sojalatte
måndag - en sådan där liten tub med Geisha-choklad
tisdag, ikväll - ... förmodligen ett paket med Pocky-choklad

Att se den ovanstående listan uppradad på detta vis
ger mig ett par kväljningar i magen, men sådant får jag lov att ta dessvärre.
Lite har det antagligen kompenserats vissa dagar i form av mindre ätande i allmänhet,
men ingen dag har det hoppats över helt~!

Som en liten extra utmaning i sig,
har jag dessutom i åtanke att ingen dags övning skall vara den andra lik.
Från bakverk, till variant av choklad.
På det sättet blir det ju dessutom också lite mer intressant och spännande.
Exempelvis bakverket på ett fik, som man inte vågat prova sig på då det alltid funnits en favorit.
Det är utmanande, tycks slita och ta på ens sinne som det är,
så varför inte försöka gör det lite roligt på samma gång?

En klassiker ifrån mitt övningsförråd... krusbärspaj.


Det lite lyxigare övningsvalet i form av pecantryffel.

Xokos välkända varma choklad tillsammans ed en kanelbulle.

Ett paket med pocky, samt två chokladbitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0