lite frågor

har du klarat allt på din svarta lista?
om inte, vad har du kvar?
fyller du på den hela tiden eller gjorde du en en gång?

- Har haft min lista i över två år, så visst har jag klarat av allting.
Flera gånger dessutom då det krävs för att det skall bli någon som helst effekt.
Listan i sig bestämde jag tillsammans med min dåvarande behandlare i början
med reservation till att flera upptäckta ångestting kunde dyka upp.

Vad har varit jobbigaste på listan och varför?
Har du klarat allt på första försöket eller har du "avbrutit" ett försök?

- Eftersom att övandet i sig var en rent helvetisk process i början fanns det dessa
moment då jag inte klarade av att fortsätta.
Hur hårt man må anstränga sig kan det självfallet finnas de tillfällen då paniken ger en kallsup.
Det tog nog... drygt ett halvår innan jag kunde öva på fika utan att gråta.
Huvudsaken är att du måste klara av övningen för att det skall löna sig.

Det som upplevdes som allra värst på listan i helhet var definitivt McDonalds, haha.
Eller allt som sammansfattas i ordet "snabbmat" i sig
då blicken hela tiden skulle vandra runt omkring mig i jakt på "överviktiga" att räkna...
för att sedan använda emot mamma som argument. Desperation.

--

Måste det vara ngt "onyttigt" fikaaktigt eller snabbmat, samt motsvara ett mellanmål energimässigt, eller skulle det kunna vara tex gurka (om du hade tyckt det var en utmaning vill säga)?


- Det handlar inte om vad man äter, utan hur man äter.
I andra ord att mat i slutändan inte skal sammankopplas med ångest.
För vissa kan det handla om kebab, medan en annan del upplever leverpastej som fienden.
Så länge som man äter varierat i allmänhet,
kommer inte det "onyttiga" att förstöra dina näringsvärden.
Precis som du inte kan leva på exempelvis hamburgare,
är det i längden lika ohälsosamt att endast äta frukt då(bitter erfarenhet).
Människan är en allätare och behöver äta allt, praktiskt taget.

--

Vilken är din favoriträtt?
- bibimbap(koreanskt), japansk curry

Favoritglass?
- skulle anta att Ben & Jerrys Chocolate Fudge Brownie ligger mig närmast hjärtat

Favoritgodis?
- choklad, i synnerhet mörk.

Favoritsnacks?
- äter inte direkt snacks..

Favoritsnabbmat?
- ... takoyaki(japanska bläckfiskbullar) om så räknas.

Favoritfrukt?
- mango.

Favoritbakverk?
- rabarber- och krusbärspaj.


Favorit dryck?
- definitivt sojalatte.

Favoritefterrätt
- citronpannacotta.

Favoritförrätt?
- ingen aning.

Favoritfrukost?"
- en skål yoghurt med gottigheter som min kanelmüsli, frukt, nötter och bär
tillsammans med en philadelphiasmörgås och Pukkaté~

--

När fick du börja träna? Hur ofta tränar du?
- Fick börja träna då jag inte ansågs ha kompensationstankar kvar.
Normalt blir det ett pass rocketyoga per vecka,
samt kanske att springa 2,5 kilometer på spåret ifall vädret tillåter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0