Att slutföra och börja

Idag har varit en produktiv dag för min del.
Sammanfattat och postat in min stipendieansökan,
hämtat ut mitt rekommendationsbrev ifrån min favoritlärare,
tagit foton, vilka var obligatoriska för min ansökan,
studerat inför morgondagen, samt skrivit färdigt en inlämningsuppgift...
i andra ord en hel del - en nyttig, produktiv dag~!

Inklusive att fika tillsammans med min mamma på stan
och innan dess hittat mig ett par skor efter fem minuter...
i andra ord en dag att endast vara tillfreds med.
Fastän det tar emot att fika vid vissa tillfällen,
är det sagt att jag skall öva på fyra ting per vecka.
Och dessutom kändes det som om jag var välförtjänt till att fika,
vilket inte är en alltför vardaglig tanke.
En sojalatte tillsammans med en rabarberpaj och vaniljsås vid sidan av,
gör nog den allra kräsnaste människan smått lyckligare.


Inte tidernas finaste kvalitet med min mobilkamera, men...

Någonting som jag i alla fall kan märka av
är att de dagar som man känner sig tillfreds med den omkretsande tillvaron,
smittar det även över sig en smula till spegelbilden. Mentaliteten.
Då jag väl drog på och prövade de nya skorna med lite klack
istället för mina vardagliga kängor, samtidigt som jag bar knästrumpor
tycktes mina ben se längre ut(vilket är det jag hakar mig som starkast vid).
Nere vid tunnelbanan, böjde någon främmande man sig fram och uttryckte

"Du är verkligen jättesöt!!",

... vilket fick mig att ryckas tillbaka, då det kändes som en sinneschock.
Även han blev överraskad längs min reaktion och sade någonting otydligt
vilket jag var alltför upptagen i mina egna tankar för att uppfatta.
På en och samma gång som det kändes fullkomligt oväntat,
kan det samtidigt vara någonting att se tillbaka till och le åt.
Det stämmer väl att det skiner lite mer om den som har en lättare sinnesstämning.

----

Det känns som en fin början på en ny vecka i alla fall.
Så pass att jag är inställd att lägga ned så mycket som jag kan på studierna
då jag blivit medveten om hur pass bra ett väl ansträngt arbete får en att känna i sinnet.
Så länge som någonting annat än i synnerhet maten får en att känna sig bättre,
skall man lägga ned så mycket tid man kan på det.
Allt annat är bättre, som ger en något tillbaka i slutändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0