Att spegla sig själv

En dag får man ta i taget, steg för steg.
Våren, vilken alltid varit årets ljusaste tid för mig, står redan här.
Dessutom sommaren tycks vänta runtom hörnet... vilket på ett sätt inte alls är lika enkelt att ta emot.
Ty plötsligt har allting, alla krav lagts ned i en enda stor hög i knäet på en.

En skall sola sina ben för att kunna bära korta shorts.
En skall lägga om och sätta upp håret i nya uppsättningar för att passa till de vita, tunna plaggen.
En skall... mitt i allt känna sig bländad utav faktumet att det blivit varmt på ett knäpp.
På ett knäpp, tycks det ha blivit svårare att betrakta sig själv i de speglande fönsterrutorna.
Och ångesten visar sig i sin fulländade form. Spegelhat.

Jag kan också märka av att maten minskat något dessutom.
Imorse åt jag inte upp hela min frukosten, det fanns helt enkelt ingen hunger till det.
Under lunchen fanns ingen hunger till heller,
men då närmast röt min mamma till om att det var för lite på tallriken.
Som pricken över i:et har inte heller min behandlare hört av sig, vilket väcker ängslande tankar till liv.

Vad jag åter tycks påminnas om den behagliga känslan av att äta mindre.
Det skrämmer mig, för finner jag någonting som ger en behaglig känsla inombords,
som lättar sinnet, tar jag oftast det till nästa steg... till längre och mer.
Känslorna går inte att hitta de rätta synonymen till,
det närmaste skulle jag väl anta är ordet "ren".
Att då jag för för det mesta äter "rena" ting,
dessutom känner som om det svarta inombords sköljts bort en aning.
Rädda mig någon, jag börjar känna mig så där smutsig på insidan igen...


Tycker att musikvideon i sig är en aning obehaglig,
men Shugo Tokumaru är ändå en av sitt eget slag.

Kommentarer
Postat av: Sannie

Glad Påsk! :)

Hoppas du får en awesome och solig dag hemma i Sverige! :)

2011-04-24 @ 18:08:51
URL: http://sannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0