Ingredienser

Det har råkat vara riktigt glest nu med uppdateringarna,
och det för att min mage slukat min energi samtidigt som skolan tagit alltmer tid~!
Energi nog för att jag skulle gå till tandläkaren för att sedan upptäcka att
det var nästa fredag som jag skulle laga ett av mina hål...
så jag antar att jag varit lite väl trött för att kunna imponera med det.

I andra ord drammades jag av någon aning ångest
längs en rädsla av att jag inte skulle få någonting nyttigt gjort idag.
Min lilla mor hade nog rätt i att det bara är nyttigt att släppa taget om saker ibland,
vilket jag får försöka lära mig själv innebörden av~

Annars än det, så har jag gjort ting som annars inte skulle
ha blivit gjorda under en vanlig universitetsdag, såsom

- Plockat lingon i skogen tillsammans med mamma för att göra lingonsylt
(vilka de allra flesta troligen redan plockats av thaiplockarna i Täby...)
- Bakat mina första frökakor från Saltå Kvarn-kokboken

- Fått en kallelse hemskickad till en gastroskopi till sist!
I övertaget är jag knappast den typen av människa som skulle längta efter en operation,
i synnerhet en där de för en slang nedför svalget på en,
men samtidigt skulle det bara vara skönt att få det gjort.
Bara faktumet att få ett svar istället för att i återkommande rundor
hämta ut både recept- och ickereceptbelagda Omeprazol från apoteket.




Kakor med både goda och "onda" ting.
Alla ingredienser är älskvärt bra för en, om man bortser från sirapen...
men som min mamma säger, alla behöver socker för att inte hamna i botten.
Än har jag inte smakat på dem, men jag har svurit till mig själv att äta en i helgen.
Vad man lagar, skall man även smaka.





Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, de ser riktigt aptitliga ut.

Hoppas att du finner ett mysigt tillfälle då du kan äta en kaka eller två, och inte låter tankar på sirap förstöra njutningen.



Plocka förresten lingon för oss i norrland också, de har nog frusit ihjäl de senaste nätterna här uppe.

2010-09-24 @ 23:55:00
Postat av: Victoria

svar till Emma:



Skulle ta en till förmiddagsmålet idag egentligen, men lät andra saker som magen komma i vägen förstås, men vi får se hur det går~!



I norrland fryser de ihjäl och i Uppland kommer det thailändare och rövar bort dem, vilka stackars bär. :I



kramar~

2010-09-25 @ 19:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0