Fem saker...

Det är nästan så typiskt mig att komma på så sent som halv tio på kvällen
att jag hade en hemuppgift att ta med imorgon till behandlingen.

Vid det förra tillfället var det
"Saker som skulle göra mig lyckligare".
Bara den uppgiften var ju stor i sig.
Huvudsaken var att det var något realistiskt i sig...

"En vänskap att känna mig trygg och äkta tillsammans med"...
("måste ju också fylla i med någonting till... hmm...")

... vilket slutade med ett nedskrivet "Ett utseende som jag är nöjd med".

Jag skulle nog troligen inte vara kapabel att hålla minen,
på grund av förmedvetandet om att hon skulle vrida blicken på den punkten.
Och det gjorde hon(i fredags alltså)...

--
..."Du vet att den här inte går.
Din kropp står på det stadium som den är, och där skall den stanna"

"..."

"Du får nöja dig med det du har. Allting handlar om självkänslan i det här fallet"
--

Och det hade ju en poäng i det hela.
- Har man en människa en fin självkänsla har den även en fin spegelbild av sig själv.

---


Då var den uppgiften itu med i alla fall...
och ersatt med någonting så mycket värre(från min synvinkel på saken)!

"Saker som jag tycker om hos mig själv"


"Själv"et understryket fem hela gånger och
fem nummer numrerade efter varandra nedanför.
FEM av dem.
Det är ju för guds skull som att bestiga ett berg utan en hacka i handen.

Första... jag är bra på att blanda färg?
... nej, det här kommer klart att måttligt driva mig till vansinne.
Det finns inte mycket jag tycker om med mig själv, i synnerlighet mitt yttre.
Att folk har kommenterat hur fint de fann mitt hår är en sak
- men det har egentligen inte med mig att göra.
Jag kan verkligen förutspå att jag kommer ifrågasätta mina egna nedskrivna svar strax efter.

... om det kommer till det allra värsta, så får jag väl skriva att jag inte har amputerat ett ben~!

... men nej. Jag får helt enkelt sätta mitt huvud på fullspin innan jag går till sängs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0