Slutna ögon, lyhörda öron

"Du har gått upp i vikt"

("... v-vad...?!")
"... va?"

"Du har gått upp i vikt"

("Det... det här kan fan inte vara möjligt...
inte nu när jag haft fria eftermiddagsmål och frukostar...?!")

"Läser du på fritiden? Eller?"

"J-ja, jag köper väl en liten ny bok per vecka..."

"Det får du nog minska på då..."

("V-vad i helvete är det här...??!")

--
-rrring-
--

Min väckarklocka ringde.
På ett sätt och vis visste jag inte vad som pågick.
Bara att jag mådde illa och hade en osynlig stövel i magen.

("V-vad... var detta en dröm, eller...?
Eller... har det hänt på riktigt...
när var jag på kliniken och pratade med min behandlare senast...?")

Det var en påfrestande, pressande känsla att inte ha en aning om vad som var genuint.
Det hade bara skett några gånger innan och därför kändes det desto mer verkligt.
Mitt huvud var i ett omfattande kaos. Dispyter kontinuerligt, överallt.
Som om det snart skulle få mig att kräkas.

Osäkerheten och velandet fick mig på bristningspunkten.
Hade jag gått upp? Hade jag gått upp? Hade jag gått upp i vikt??

("Jag är inte hungrig, jag är inte hungrig...!!")


Varför det kändes så otroligt dömande och absolut,
var nog troligen på grund av att även min behandlare vistades i "drömmen".
Hennes ord var regel, dessa var faktum.
Och i min sömn sade hon med den där dömande, allvarliga rösten
- det som var det allra värsta att yttra mig emot.
Därför vaknade jag och kände mig panisk med ångestattacker.

Det var inte bra, det var inte bra det här...
skulle jag verkligen gå upp i vikt på riktigt skulle det troligen sluta illa för min del.



Kommentarer
Postat av: Emma

det är precis det som skrämmer mig, du tycker jag är fin nu, alltså kommer jag inte var det om 15 kg.. det skrämmer mig så..

men jag ger inte upp för det, blir det så att jag blir ful på kuppen så mår jag i varjefall bra! hoppas jag!

Kramar

2010-07-29 @ 23:10:29
URL: http://ammina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0