Fram- och baklänges

Ju längre tiden vandrar,
desto mer verkar jag innerst inne krypa ihop i fosterställning.
En solros vecklar sig in längs soltimmarnas sinande.
Som om mörkret känns så pass övermannande,
att det är det endaste sättet att kunna få känna värme.
Som om rädslans konstanta närvaro aldrig slocknar.

Vad gör en människa, som är rädd för tiden?
Sekundernas tickande, timmarnas steg?
Kryper ihop utav förfäran över att ens armar inte kan skapa motstånd?

Jag kan inte förstå varför jag hyser en sådan rädsla över att börja en ny termin.
Om det är på grund av stressen längs alla intryck,
eller för att jag endast är förfärat rädd för att återuppleva vad jag inte vill se.
Utbrändhet, små väggar att gå in i,
eller trycket som blossar upp min hunger i den tomma luften?
Eller kanske kraven som alltid tynger ned mitt sinne och axlar...

---
2009-01-12

Efter gårdagens nära kollaps av stress, kände jag piss på morgonen,
jag grät, mamma grät. Hata. Blev inte direkt bättre då man fick ett sms om
att det skulle vara scenografi efter skolan. Stopp. Det sade stopp.
"Jag tänker inte göra det, orkar inte med. Aldrig!".
Det var en error och jag sade vad jag tänkte till mamma och fick önskan uppfylld.
Nu skulle jag ge det mitt allt - inte en lat stund!
Dagens schema blev fullspin.

- Skrev fullt i loggboken - precis klart innan
* PA-mötet - fick maila in redovisningen
(slutade tidigare) - skrev ner japanskan, åt lunch
(började 45min innan och hade en datamaskin kvar, yes)
* Digitala Bilden - fullspin, parafras klar, USB
...
---

Min dagbok under gymnasiet var mer som en loggbok.
Ifall det inte handlade om skolan, var det mat.
Varenda frukost skrevs ned i detalj, varenda ingrediens.
Maten ställde inte krav på mig,
utan det var i dess plats jag som ställde krav på den.

Känslan av kontroll... var det enda som gav mig en inre känsla av värme.
Det var då... jag kände mig human, mänsklig.
Annars bestod jag bara av ett skal. Med luft som innehåll.
Framför spegeln stod det en människa med nerverna stickande ut ur dess armar.
Spruckna och uppluckrade händer med blodröda sår längs vinterkylans eggar.




Kommentarer
Postat av: Malin;

du är inte ensam om att rädslas en ny termin; alla dessa krav om att man måste fixa det, ha saker klara, göra, fixa osv osv. helst skulle jag skippa skolan överhuvudtaget, men så funkar det ju inte riktigt (även om det känns otroligt lockande så vore det väl inte så otroligt kul att bara gå hemma dagarna i ända?). våga tro på att det kommer gå bra hörredu.



du, hur går det för dig egentligen? fixar du de fria mellanmålen vännen?

kram påre <3



2010-08-10 @ 18:17:00
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0