Min lilla "svarta" lista

Eftersom att mina tre utmaningar i veckan är mitt eget ansvar,
känns det mer motiverande att visa vad jag kan.
Att jag försöker.



Äldre utmaningar:

[X] GB-sandwich, samt sylt-Cornetton
[X] Pizza
[X] 40 gram chips, med 2dl Mer
[X] En meny från McDonalds(McFeast)
[/] Mjukglass med chokladströssel
[X] 100 gram vaniljglass
[X] En kanelbulle, med 3dl saft
[X] Pannkakor med sylt och vispgrädde
[X] 50 gram choklad(ejmörk!), med 2dl Mer
[X] 100 gram lösgodis
[X] Fika(ett bakverk med kanske en latte)
[X] Vitt bröd (vid tre stycken tillfällen)
[X] En kladdkaka, med en latte
[X] En alternativ pajbit, med en latte

mm...




Förra veckans utmaningar:

[X] 50 gram choklad, med 1dl juice(eftersom att det inte fanns en Mer)
[X] Glass(en våffla med två kulor Ben & Jerry's)
[X] Ett paket med Pocky(70 gram), japanskt godis

Jag hade inte ätit Pocky på... Gud vet, hur länge det varit... en sak var dock stjärnklar.
Att 70 gram kändes som mycket.
Fast det kanske endast handlade om att jag inte minns när det senaste tillfället var som
jag ätit ett helt paket med sådant.
Förr brukade jag alltid någon gång ibland gå till de japanska butikerna i stan
och handla ett paket, och att hålla i ett sådant paket framkallade någon nostalgi.


Pocky är något att rekommendera för chokladdyrkare.


Till skillnad från tidigare, försöker jag bestämma utmaningarna längs vad som skall göras i veckan,
inte på grund av vad som innehåller minst och mest energi.
Det känner jag är viktigast av allting, att få det att kännas spontant och normalt
(fastän det inte må göra det alltför mycket).
Skall jag träffa en vän, fika eller ät glass med den.
Skall det vara hemmakvällar, välj en övning för kvällen.
... men McDonalds skulle aldrig kännas spontant, aldrig. Inte ens lockande.


Veckans nya utmaningar:

[X] Pannkakor med sylt och glass(eftersom att vi inte har grädde hemma)
[X] Fika(en kärleksmums med en latte)
[ ] Pizza


Pannkakorna känns fortsatt tunga att äta,
i synnerhet då den hemlagade sylten vi köpt smakat som socker över socker.
En överstimulering utav känslor inombords och den sockersöta
smaken fick mina tårar att rinna nedför kinden utan en tankes anstränging.

Och pizzan känns inte som om den någonsin mer kommer ligga mig nära hjärtat.
Men en utmaning är en utmaning, och ifall jag inte övat en enda gång under sommaren,
kommer nog min behandlare säga till mig att det är dags igen.
Hur stor en pizzahalva(enligt matschemat) än må vara, känns det alltid överstigande.

Huvudsaken är att jag försöker i alla fall~!

Kommentarer
Postat av: Linn

Såg gott ut med detdär godiset, var kan man köpa sådant?

2010-08-12 @ 23:37:52
Postat av: Victoria

svar till Linn:



Du kan handla det i asiatiska affärer i Stockholm, större chans i de japanska!

Det finns ett par, men de som jag vet att godiset finns i är de som ligger på Tegnérgatan nära stadsbiblioteket~



kramar

2010-08-13 @ 21:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0