Min lilla "svarta" lista

Från och med nu,
så verkar det vara fullkomligt klistrat att jag skall ha tre stycken utmaningar var vecka.
I sig så är det ju känslor av alla blandade slags,
men tänker man efter...
så kanske det ändå är för det bästa.
Ju förr desto senare~!



Äldre utmaningar:

[X] GB-sandwich, samt sylt-Cornetton
[X] Pizza
[X] 40 gram chips, med 2dl Mer
[X] En meny från McDonalds(McFeast)
[/] Mjukglass med chokladströssel
[X] 100 gram vaniljglass
[X] En kanelbulle, med 3dl saft
[X] Pannkakor med sylt och vispgrädde
[X] 50 gram choklad(ejmörk!), med 2dl Mer
[X] 100 gram lösgodis
[X] Fika(ett bakverk med kanske en latte)
[X] Vitt bröd (vid tre stycken tillfällen)
[X] En kladdkaka, med en latte
[X] En alternativ pajbit, med en latte



Den förra veckans utmaningar:

[X] 50 gram choklad(ej mörk) + 2dl Mer (fredag)
[X] Fika, tillsammans med min coach (måndag)
[X] Tårta (söndag)

Först att det var påsk och sedan att jag fyllde år...
så kanske det inte var så konstigt att det blev så söta saker ändå,
men de kändes ändå inte fullkomligt smärtfria för min del.

Visst, choklad är choklad.
Fikat har jag övat med min coach under ett par veckors tid nu.

Men tårtan... gav mig en sådan ångest.
Jag vet inte, kanske var det eftersom att jag i protest såg på medan min äldre syster
bara öste strösocker i grädden och sedan mängder ned i bären.

"Det blir inte gott annars", "Annars blir det för surt"

Jag hade en sådan lust att säga tillbaka att det är gott som syrligt,
men hon var klart irriterad över att jag klev in i hennes eget.
Och sedan att det var så pass många människor omkring mig då jag skulle äta den
gjorde det ju inte exakt bättre.
Det var bara rejält påfrestande att sitta där med en vit lögn till ansikte.

"Ät, Victoria! Vi kommer inte att sitta här hur länge som helst!"

... usch.


Men huvudsaken är att jag iallafall tog mig tag med dem.



Då var det alltså denna veckas nya utmaningar:


[ ] Fika(ett valfritt bakverk med t. ex en latte)
[ ] 100 gram lösgodis
[ ] Pizza


Fikat sågs som ett självklart alternativ då jag skulle träffa min coach i helgen
och det är nog bara bra egentligen.
Det skall ju inte endast handla om att "pressa i sig" sådant som är laddat och svårt,
det skall ju också läras på ett naturligt sätt.
- Fikat är ju trots allt bland det allra vanligaste sättet att umgås på dessa dagar!
Prata, ha roligt... vad som helst för att försöka förtränga dessa tyngre tankar och ångest.

Och de 100 grammen av lösgodis har jag redan öppnat mina känslor och åsikter om.
De är jobbiga, de är förbannade
och det gör ju knappast allting bättre genom att det från och med
nu är bestämt att jag skall ta det som jag TROR är 100 gram.
- Jag avskyr ju lösgodis av hela mitt hjärta! Hur i hela friden!
Tiden får allt se...

Och angående pizzan... så är det pizza.
Min behandlare hade till slut lagt märke till hur lång tid det varit
sedan min senaste övning med pizza och likande,
så hon gav mig två stycken alternativ att välja emellan som ett tredje den här veckan:
- McDonalds
- eller Pizza.
... så jag valde pizza med motstånd.
Lyckas inte utmaningen den här veckan, så kommer den även veckorna efter
tills jag tagit mig igenom en halv pizza till middag.

Så det får allt se den här veckan i andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0