Sushi

Jag gissar att sushi är en favorit när jag äter ute.
(Bortsett från Bibimbab)
Gott(för det mesta), snabbt för att inte säga att det är lätt att beräkna vad som är en normal portion enligt min behandling!
Visst, ibland kan en mellan vara kanske 8-11(12?) bitar, så det brukar vara bestämt på 10 bitar, vare sig storlek~

Men, vad kan vi säga om dessa bitar då?


Först ut är...


Sushihaket vid Centralstationen! som jag tyvärr inte kom ihåg namnet på...
Betyg: 2,5/5

- Bitarna var fullkomligt minimala!
(Vilket kanske var lite roligt för mig, men~)
+ Tog inom fyra minuter att få dem klara
En helt okej sushi iallafall~
(T T-Centralen)



Panda Sushi~
Betyg: 3,5

Ett riktigt mysigt och rent ställe med rätt så många rätter att välja på förutom sushin
+ Ett extra plus för att det är fri ranson på misosoppan - inklusive algerna/purjolöken till den!
- Minuset skulle väl antagligen vara att det ibland känns mer som "ris med fisk" än "fisk med ris"
(T Hornstull)


Itamae sushi
Betyg: 3/5

Sushibitarna var rätt små, men ändå rätt så passande i storleken(rullarna var mini)
- Ljudnivån i rummet, folknivån och musikvolymen tillsammans var... ett recept till migrän.
- Kunde knappt andas - s-så mycket folk!
+ Laxen smälte i munnen på mig~~
(T Odenplan)


Ki-mama sushi~
Betyg: 4,5/5

Ja, vad kan man säga? Stans bästa sushiråvaror!
+ Två stycken hela musslor liggandes i ens misosoppa!,
- som vid icke-lunchtid kostar dryga 30 kronor...
- Personalen är inte exakt välkomnande och det kan ta en hel del minuter att ta sin beställning trots att man är först i kön...
- Trångt och fullpackad med människor för det mesta
+ En salmon roe-bit i till och med den lilla sushin - lyxigt~
(T Odenplan)


Okonomi~
Betyg: 4,5/5~~

En av mina klara favoriter är det här riktigt lilla sushihaket som man enkelt går förbi~
Stora, men goda bitar är det som jag och Sofia brukar äta här.
+ Älskar rullarna vars rostade sesamfrön gör pluset
-/+ Kanske lite väl litet, fast då är det iallafall garanterat inte folkmassor
(T Mariatorget)

---

Fast apropå 10 bitar, så kan det vara helt individuellt.
Vissa föredrar att äta även mer...



Kommentarer
Postat av: josefin

10 bitar med soppa är 1 normalportion sa dom när jag gick i behandling. eller om det var 9 bitar + soppan. men sushi är så pass nyttigt att 1-2 bitar mer eller midnre någon gång ibland inte gör någon större skillnad. vill man ha 12 bitar tkr jag man ska ta det. <3

2009-09-27 @ 23:16:30
URL: http://stendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0