Åsikter

Vi har alla våra egna visioner och tankar om anorexi, bulimi, ortorexi - ätstörningar i det hela.

Vissa har varit vittnen till sådana fraser i någon bekants liv,
andra gått igenom det själva.

Och sedan så har vi förstås de andra, de som antingen bara tolkar det ytliga eller lyssnar på medians rappakalja.

En person hade en dubbelmoral nog att skriva detta:

---

Jag hatar anorektiker!

Jag tycker att Ni är självupptagna människor som söker sympati. Ni äcklar mig så sjukt mycket. Uppskatta maten ni får på era jävla tallrikar era bortskämda ungar. Vet ni ens att folk i Afrika verkligen har problem? De ser sina barn/föräldrar sväljta till döds för de inte har råd till mat! Och här sitter ni era självupptagna idioter och rent av spottar i maten som hade kunnat rädda ett liv. Vill ni svälta ihjäl kan ni för fan flytta härifrån till Afrika! Hade varit roligt att se er ligga där och skrika efter mat! (ok inte sant)

Feta skattepengar går till att hålla liv i er istället för att fixa bättre skolmat. Men det bryr ni er inte om. Allt som inte rör er skiter ni i!

Men vet ni, så gör inte notmala människor, för liknar inte oss! Vem vill ha en tjej som ser ut som en 9 årig pojke i kroppen? Jag har då aldrig hört någon kille säga att han tänder på oren hy, sönderfrätna tänder, torrt hår, kass andedräckt, torr och sträv hud! Så vad i H VETE är det ni strävar efter era egoister! ?

Ska vi bli avudsjuka på er? Satan vad avudsjuk jag blir på er för att ni köper kläder på barnavdelningen! Eh, va, nae! Jag är faktiskt inte rädd för att bli vuxen och det känns bra att kunna köpa annat än hello-kitty tröjor.

Och med lite eftertanke kommer ni ändå att bli ett skelett en dag, varför stressa ? Eller handlar det om att ni vill dö redan nu? Då kan ni lika gärna slänga er framför ett tåg! Och om inte, så kan ni ta hjälpen som ni får på allvar och fara ut och köpa en pizza och kanske lite godis!

Vad som gör mig mest arg är anorektiska bloggar som jag råkar trycka på då och då! BRA JOBBAT, ni verkar ju ha glömt helt och hållet att ni bidrar till flera andra unga flickors död genom att driva sånna bloggar.

---


Uppmärksamhetsfjäskande, korksamhet, bara ytligt.

För guds skull vilken jäkla dubbelmoral då hon själv var intelligent nog att kunna stava som en kratta!

Och det som var ännu svårare att tro - det var vissa av svaren!

 

"HÅLLER MED till fullo...äckliga jävlar är anorektiker som borde fara in på psykhem och stanna där resten av livet"

"bra skrivet julia. du har ju rätt."

"Men hjälp vad mkt sjuka människor det finns. Läste precis de andra kommentarerna. Visst det är en distinkt skilnad mellan anoreksi och pro-ana. Anorektiker har ofta en trasslig bakgrund och en massa skäl till deras beteende. Pro ana är bara puckade. Bra att dom håller på att utrota sig själv iaf.

Way to go girl."

"Amen Ida, amen!"

---

"Du vet fan inte vad du snackar om! Jag har haft anorexi och håller på att ta mig ur det. Tror du att jag valt att förstöra mitt liv eller!? Anorexia är en sjukdom och du har ingen aning om pissigt man mår så HÅLL KÄFTEN!"


---

Det är nästan fullkomligt sorgligt.
Folk på vardera sidor, de har ett slags ordkrig över nätet för att de vill ha rätt.
Självförtroende människor har att till och med argumentera emot de som VARIT/ÄR i den sanna sitsen.

Jag lider(tycker synd om) med de människorna som "vet" att de har rätt.
I synnerlighet denna person efter att ha läst en annan sak hon skrivit:

En anorektiker klampade på från skolan till stan idag när jag inte kunde låta bli att göra krokben på stickan. Hon föll med ansiktet i en snödriva och jag hade jättekul! Sitter fortfarande och skrattar.

"HAHAH! fy fan så roligt!!!!"

---

Seriöst.


---

---

Det finns allting någonting som splittrar människor åt.
Vad det än är, så vill en människa bygga sig själv en borg av självförtroende.


 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

herregud. jag vill bara gråta. herregud.

2009-09-29 @ 22:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0