Det är fredag

Idag så hade det varit en aningen tungt, så jag tyckte att det kanske lika gärna var bra att unna mig själv genom att handla en tidning med mera vid kyrkbyns ICA.

"Hallå på dig"

"Hej, hej"

-pip, pip, pip-

"Få se... 90 kronor och femtio, här har du en krona och femtio öre"

"Jajamensan"

- Jag riktad emot myntmaskinen vid sidan av kassan, beredd att ta emot några mynt-

"Äum, hade du en krona och femtio öre?"

"O-j, gud, förlåt...(heh)" och rotade ned med fingrarna i min plånbok.

"Det är fredag idag~"

"J-ja, det är fredag...!"

- Stoppar ned en uppfiskad enkrona och en femtioöring i maskinen-

"Och nu blev det för mycket, så då får du tio kronor och en enkrona tillbaka"(heh)

"Aaagh, förlåt, det lät verkligen som om du sa..."

"Det är fredag~"

"Ehehe..."



Pinsamt.
Sannerligen pinsamt.
Men som sagt, det är fredag~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0