Min lilla "svarta" lista

En ny vecka, ett par nya utmaningar~


Äldre utmaningar:

[X] GB-sandwich, samt sylt-Cornetton
[X] Pizza
[X] 40gram chips, med 2dl Mer
[X] En meny från McDonalds(McFeast)
[/] Mjukglass med chokladströssel
[X] 100 gram vaniljglass
[X] En kanelbulle, med 3dl saft
[X] Pannkakor med sylt och vispgrädde(350 gram alltsammans!)
[X] 50 gram choklad(ejmörk!), med 2dl Mer
[X] 100 gram lösgodis
[X] Fika(ett bakverk med kanske en latte)
[X] Vitt bröd (vid tre stycken tillfällen)


...Ja, som sagt så hade jag två stycken av dem förra veckan, pizza, och en fika i andra ord.
Som jag skrev innan det här inlägget, så klarade jag av fikat,
men eftersom att min mage kändes döende då det var tid för pizzan så ställde min behandlare in den.
I andra ord...

[ ] Pizza
[X] Fika(Hallon-/blåbärspaj med en oförväntad vaniljsås + en latte)

Så där, ja.



Men eftersom att min mage kommit in i ett bättre skick nu, så fick det bli fullt tre stycken den här veckan:

[ ] Pannkaka med sylt och grädde
[ ] 100 gram lösgodis
[ ] Fika(valfri bakelse + latte/2dl juice/33cl läsk)

Tre stycken som jag klarat mig igenom, men ack fortfarande så olidliga... godiset kan ta sig.

Men huvudsaken är att jag ska fixa dem, förhoppningsvis bättre vid dessa tillfällen.
Det är det som räknas, inte bara resultatet.
Det handlar om hur, inte vad.



Pannkakan:

- Förr eller senare, så måste jag än en gång äta den...
- Dagens smidiga: den äts på kliniken

Lösgodiset:

- Jag. Lösviktsgodis. Vi går inte ihop.
- Dagens smidiga: Den här gången sade hon ingenting om att jag skulle hålla mig borta ifrån chokladen eller Premiyum(lyxgodis)-hyllan~

Fikat:

- Det har förmågan att bli laddat, speciellt då en omringas av folk omkring sig som enkelt kan se när det blir svårt
- Dagens smidiga: Den här gången blir det tillsammans med Sofia~~

Det kanske undras lite varför jag har en till fika veckan efter den andra... men.
Som sagt, Sofia hade inte svarat på mitt fika-sms förrän på kvällen efter jag redan tagit mig igenom det...

"Såg smset nu men har tyvärr planer. Kanske nästa helg? Jag hör av mig! Kram"

Så jag såg det här som ett tillfälle att träna på fikat med en annan metod.
Det är framför allt det fikat för det mesta, eller hur?
Att vara social och umgås.
I andra ord får det här bli en liten bonus-utmaning för att se att jag ska kunna vara kapabel att hålla min mask och uppträda normalt medan jag äter någonting laddat.

Den som följer, den får se~

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack så mycket ,vad glad ajg blir!

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig med! <3

2009-10-20 @ 17:50:00
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: missh

Eller hur!!

Kan inte bärga mej tills jag får

hemm henne!!



Det e en cavalier king charles spaniel!



Har du hund?

kram

2009-10-20 @ 19:29:07
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: lisa

du klarar det vännen!

2009-10-20 @ 21:29:07
URL: http://frulillis.blogspot.com/
Postat av: Victoria

svar till Lisa:



Tack så mycket för din pepp! x3



Den värmer verkligen~~

2009-10-20 @ 21:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0