Min lilla "svarta" lista

Veckans nya uppdatering av min lilla "svarta" lista~


Äldre utmaningar:

[X] GB-sandwich, samt sylt-Cornetton
[X] Pizza
[X] 40 gram chips, med 2dl Mer
[X] En meny från McDonalds(McFeast)
[/] Mjukglass med chokladströssel
[X] 100 gram vaniljglass
[X] En kanelbulle, med 3dl saft
[X] Pannkakor med sylt och vispgrädde
[X] 50 gram choklad(ejmörk!), med 2dl Mer
[X] 100 gram lösgodis
[X] Fika(ett bakverk med kanske en latte)
[X] Vitt bröd (vid tre stycken tillfällen)
[X] En kladdkaka, med en latte


Och så veckans förra utmaningar:

[X] 50 gram choklad(ej mörk!), med 2dl Mer
[X] En bit hallon/rabarberpaj, med en sojalatte


Så... den förra veckans utmaningar är alltså avklarade den här gången~

Chokladen har jag alltid den här issuen med att den skall
vara mörk då den egentligen inte får att vara det.
Jag måste försöka att intala mig själv att en person inte behöver vara en deltagare
i "Du är vad du äter" för att kunna pressa i sig en Marabou...
men så fungerar det med mig.
Envis som attan!

Och pajen.
Ifall jag kunnat, så skulle jag ha tagit ett kort på den eftersom
att jag tycker om att fotografera sådant som jag övar på...
men. Visserligen så har mina systrar hakat upp sig på
det tvånget att de sagt till mamma på skarpen att
"Victoria får INTE fotografera maten!".
Så där var det ur min väg då.

Fast en god(?) sak för min del att jag inte behövde ta vaniljsåsen med pajen.
En liten seger till mitt lilla alter ego mot min mamma den här gången.
Hade det varit med min behandlare, så hade det vart en på miljarden, haha...
Men.
Jag tog mig igenom den, med något motstånd vid sidan av, och klarade av den~



Så vad är mina utmaningar, nu i juletid...?

- Jo, en till tre stycken utmaningar på eget ansvar~!


Alltså så är det minimum en eller flera beroende på vad som passar nu i högtiden.
För att vara ärlig så är det någonting fullkomligt nytt för min del
- men troligen ändå nyttigt.
Jag har övat länge nu och längs det så kommer det att
läggas ned mer ansvar på min sida av saken.

Dock är det ju också de blandade känslorna som studsar runt inuti mitt huvud...
Jag menar, att kasta över majoriteten av ansvaret över sötsaker och sådant "förbjudet"
till en person som inte ens tar fulla mått under en hel veckas tid...

Men jag får ändå se det som en god sak!
Jag har kommit långt och kommer kanske snäppet längre genom det här~





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0