Ett blått himlavalv

Den av alla starkaste orsaken till att jag aldrig ens funderat på att flytta min säng
bort ifrån fönstret här hemma är faktumet att öppnar jag ögonen och blickar bakåt,
ser jag ett djupt, klart himlavalv. Eller åtminstone gjorde jag det idag.
Det är de morgnarna som man helt enkelt vill gå upp och sträcka på sina armar.
Då, känner man av att sinneslagen står rätt till.
Och det märks att det smittar av sig på omgivningen en omkring.

Med ett självfallet uns av ångest på grund av att inte studietimmarna nådde upp till mina krav,
åkte jag in till stan tillsammans med min äldre syster(som kom hem igår)
för att titta på "Black Swan" tillsammans på bio.
Och innan dess en kopp varm choklad med kanelbulle på xoko
eftersom att hon propagerat för det stället under den senaste tiden.
En återstående utmaning av veckans fyra, så varför inte.
Enda minuset att påpeka var att vi kanske hade en dryga halvtimme på oss
innan vi ännu en gång skulle vandra iväg.



Med mitt nyttighetstänk, fick det bli en mörk "xoko" för min del med systern tog en blandad.
En aning beskhet, men är det äkta kakao så hör det till det hela.
Fint upplagt med porslinet iallafall.
Och kanelbullen var troligen den bästa jag haft på ett fik hittills i mitt liv, tror jag...

... vilket jag kan lägga till som en extra utmaning från och med nu.
Från och med denna dag, skall jag var och varenda dag finna någonting positivt
att säga om mina laddade livsmedel och utmaningar.
Positiva ting. Någonting som inte "existerade" under den tiden jag precis påbörjat behandlingen.
Ohälsosamma ting, onyttiga... inte fick man väl "tycka om" dem ändå?
Vad jag har lärt mig lite bit för bit...
är att det finns dessa ting som är nyttiga för kroppen, och de som är nyttiga för själen.
Både kropp och själ bör få må bra då man ändå är en mänsklig varelse med känslor.

--



Filmen i min mening var i alla fall... hmm, tvetydig. Inte negativt menat, men.
Skall vi ta Lilja 4-ever exempelvis, så var den en riktigt bra film, samtidigt hemsk.
Rekommenderar någon en tragisk film till andra människor, eller inte mån tro?

Jag fann tycke för filmen, min syster med(som dansat sedan hon var liten).
Och det trots att vissa scener kändes väldigt, väldigt svåra att se.
Djup och något diffus, som en labyrint att hitta sin väg igenom för att se ljuset.
Men trots det, ändå väldigt vacker. Fullkomligt enligt ordet "smaksak"~

--

En vecka över, med både sina svackor och medvindar.
En kommande vecka med studier efter studier,
men ändå torr asfalt med borttinad snö vilket är detsamma
som ren lycka för en människa som älskar våren över allt.

Hoppas att det fina vädret håller sig~

Kommentarer
Postat av: Jimmie

Tack för ditt besök och kommentar.

Tycker filmen är tragisk men mycket bra.

2011-03-07 @ 21:45:13
URL: http://varldensbastamatblogg.blogg.se/
Postat av: Josse

Känner igen mig grymt mycket i dig, tycker du är så stark! Följt din blogg nästan sen start och har själv aspberger, samt varit sjuk i anorexi i tre år.



Den där kanelbullen var du värd :)

2011-03-10 @ 19:05:23
URL: http://josefinacyreus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0