Stigande värme

Året har vänt blad till juli, och på sekunden även gått över till högsommarvärme.
I andra ord en tid då man endast kan ligga utmattad och dåsa på altanens soffa,
om energi nog i sällskap av en bok. Och boken kanske är en god sak i sig.
Eftersom att annars låter sig tankarna endast föras till faktumet att
det blivit ett visst utrymme emellan mage och shortsen som för en tid sedan suttit på som skinnet.
Och att tisdagen dessutom består av ett andra uppföljningssamtal på ätstörningskliniken.

Att komma dit, medveten om att man är "skyldig",
medveten om att ansiktet inte kommer att kunna hålla sig där det skall.

"Jag kan verkligen läsa dig som en bok".

Exakt. Precis som varenda människa brukar yttra då jag givit ett försök till att hålla masken
de få tillfällen jag dras till att dra en liten lögn.
Dock kommer de ändå att ha ett nummer att läsa av på en våg...
vilket väcker min allra största oro då jag varit förkyld
och därmed inte kunnat att träna de senaste veckorna.
Vad om jag förlorat vikt i form av muskler, vilket väger mer än fett...
värmen tycks stiga sig upp i mitt huvud och sinne.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

När fick du börja träna? Hur ofta tränar du?

2011-07-03 @ 01:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0