Detaljer

Det får bli ett lite kort inlägg nu, då jag måste gå upp vid sextiden imorgon.

Helgen i sig har varit lite av det ena och det andra.
Att magen inte är i sitt fullkomliga ess och begränsar vad jag får svälja och inte
är i självfallet en begränsning, men jag får försöka hitta mina egna vägar och sätt.

Allting kan inte handla om maten,
så jag har fått skriva upp ett par antistress-punkter att följa i vardagen:

- Ingen stark, sur mat, inga nötter och frön, ingen 70% choklad...
låt oss bara säga det som jag normalt vill äta...
- Minst 25 minuter på spikmattan var dag som tiden finns till det
(eftersom att det bokstavligt talat inte går att göra någonting på den)
- Minst 7(,5) timmars sömn var natt, helst 8 timmar
- Att inte fortsätta pressa mig själv då mitt sinne gått ut ur koncentration
- 2,5 studietimmar hemma alla vanliga vardagar(och helst inte mer)
- Att var söndag skriva ett fullkomligt studieschema inför den kommande veckan
(, så att jag inte skall behöva stressa runt bland högar utav pappersark
vela med vad att börja och sluta med)

... sedan så kommer jag dessutom komma i kontakt med en mentor
från och med veckan efteråt, som kanske kan stilla en del av stressen.

Prio nummer ett är att inte låta stressen och känslorna gå utöver maten,
då det i fallet skulle sina ut mängden av både volym och energi.
Och på samma gång... har det blivit en sådan vana
att dilemmat dessa saker emellan känns som en del av vem jag är.
Näst intill som om jag inte vet hur ett vanligt förhållande till mat skall vara.

--

Annars har helgen bestått av att jag träffade min coach igår,
och att jag fikade med min äldre syster på Söder idag.
Och ödslat pengar på Topshop som alltid har förmågan att vara föga dyrt
vad man än fäster blicken på...
Det är en kanske en liten nackdel i sig att leva på bidrag då
jag är den slags människan om handlar saker för att de har fina färger, haha...
(har den synnerliga vanan att köpa mängder av halsdukar efter varandra)



... men igår lyckades jag iallafall göra en fint köp med en presentcheck från Stockhome,
som bara låtits ligga och samla damm i min bokhylla i över ett år~!
En bok. Med bilder på detaljer. Och jag befinner mig i himlen.



Ibland är det enkelt att göra en "detalj-narkoman" lycklig.


Vad som annars står ut,
är att jag verkligen bestämt mig för att jag skall gå på chokladfestivalen i helgen.
Att den är en gång om året gör det endast mer absolut för min del.

... och det i sig ändå kanske är lite underligt,
då jag har fortfarande svårt för choklad(dock inte riktigt mörk sådan).
Och jag skulle inte heller ha ryggraden för att stå och provsmaka vid var och vartenda stånd.
... det skulle nog handla om att ha en liten påse i min väska att lägga ned de flesta bitarna i,
eftersom att alla har rätt till att smaka i alla fall en bit var.
Dessutom har det faktiskt också varit en liten fantasi att ha en chokladövning på kvällen,
endast bestående utav lyxchoklad.

Det skulle vara den bästa övningen av dem alla~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0