Min lilla "svarta" lista

Idag fick jag en ny veckors utmaningar att ta mig itu med
- och dessutom tre av dem~!
Fast det kanske ändå passar då i synnerhet påsken är på sin ingång...
att en frisk människa äter sött i påsk, det får jag intala mig själv.



Äldre utmaningar:

[X] GB-sandwich, samt sylt-Cornetton
[X] Pizza
[X] 40 gram chips, med 2dl Mer
[X] En meny från McDonalds(McFeast)
[/] Mjukglass med chokladströssel
[X] 100 gram vaniljglass
[X] En kanelbulle, med 3dl saft
[X] Pannkakor med sylt och vispgrädde
[X] 50 gram choklad(ejmörk!), med 2dl Mer
[X] 100 gram lösgodis
[X] Fika(ett bakverk med kanske en latte)
[X] Vitt bröd (vid tre stycken tillfällen)
[X] En kladdkaka, med en latte
[X] En alternativ pajbit, med en latte



Den förra veckans utmaningar:

[X] En bit av hallon- och rabarberspaj, med té vid sidan om
[ ] 50 gram choklad(ej mörk) + 2dl Mer


Fikat tog jag mig igenom även den här gången.
Det enda är väl att jag erbjöd min coach som jag fikade med att ta en bit till efter en annan...
och sedan den lilla uppläxningen efteråt idag av min behandlare över
att det inte fick vara té eftersom att sådant inte
"fyllde upp" den bestämda mängden av energi.
Men sådant är livet.
Alla gör några sina små glid ibland.

Och apropå chokladen så blev den inte av...
söndagen i sig var redan på tok för mycket för min del.

"Du kan inte låta dina känslor gå över maten, åter igen!",

var hennes ord än en gång.
Men sådant är det för mig, likaså en del andra människor.
Vissa uttrycker sina känsliga behov genom att tröstäta
sig tillfreds för att "fylla upp sina hål inuti sig",
andra är som jag och får en sinande hunger.




Men, som sagt.
Denna veckas nya utmaningar lyder:

[ ] 50 gram choklad(ej mörk) + 2dl Mer (fredag)
[ ] Fika, tillsammans med min coach (måndag)
[ ] Tårta (söndag)


Chokladen kunde jag förutspå själv
- om en utmaning avklaras, glider den även över till veckan efteråt.

Fikat
i sig brukar dessa dagar nästan vara som en
regel då jag träffar min coach en gång i veckan.
Den borde jag klara med den här gången eftersom att människan
framför då inte sätter en massa krav på mig,
och det gör en sådan stor skillnad.
Ingen prestation eller vad man skall kalla det~!

Och tårtan... eftersom att det troligen anses som det allra
normalaste att äta en hembakad tåra på sin egen 20-årsdag...
... fast för att se det som en positiv sak,
så får jag bara iallafall~!
Som regeln säger på min behandling,
"Skall man baka, skall man äta"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0