Min lilla "svarta" lista

Okej, veckans nya uppdatering av min lilla "svarta" lista är här~


Äldre utmaningar:

[X] GB-sandwich, samt sylt-Cornetton
[X] Pizza
[X] 40 gram chips, med 2dl Mer
[X] En meny från McDonalds(McFeast)
[/] Mjukglass med chokladströssel
[X] 100 gram vaniljglass
[X] En kanelbulle, med 3dl saft
[X] Pannkakor med sylt och vispgrädde
[X] 50 gram choklad(ejmörk!), med 2dl Mer
[X] 100 gram lösgodis
[X] Fika(ett bakverk med kanske en latte)
[X] Vitt bröd (vid tre stycken tillfällen)
[X] En kladdkaka, med en latte


Veckans förra utmaningar:

[X] Fika(en slags moussebakelse, med en julmust)
[X] Pannkaka med sylt och grädde
[X] 40 gram chips, med 2dl Mer


Fikat råkade vara en mardröm då själva bakelsen i sig var vidrig...
- men nog fick jag ned den iallafall.

I helhet så har det väl gott rätt så mycket som det normala med övningarna.
Ångest och motsträvan, men ändå avklarade~!



Det enda var hur det var med chipsen...

Normalt, så brukar jag inte finna tycket i att någon annan än den som jag övar med sitter med
- det blir på något sätt lite för mycket påfrestningar på en och samma gång.
Men. Roligt nog som det var...
så fanns det bara en fungerande TV-apparat i huset nu - och med pappa i den andra soffan.
Kan aldrig koppla av med honom i närheten,
han rubbar min harmoni för att vara rent uttalat...
men nog låg han där.

("F-fan...!")

Först att inte vilja ha, sedan att mamma sade åt mig att börja för en gångs skull.
Och som den förträffliga trean att jag inte fick tillåta mig själv att visa någonting inför honom.
Fan att visa sig svag eller känslosam inför den där människan
- hellre att jag dog än det.
Så som jag ville gråta, aldrig att jag skulle göra det med honom där.

("Kan han aldrig dra...??!")

"Victoria, nu får du börja, ta nästa chips nu - utan att röra om"

"J-jag vill inte ha...! Vill inte ha...!"

Vad var hans första ord att pressa ut ur sin mun då han just kommit utifrån toaletten?

"Det är väl bara att pressa i dig det där"

("Aaa-aagh... f-fan ta dig...!!")

Mamma drog en lätt suck och lutade sig bakåt i soffan.

"Det funkar inte på det sättet vet du väl"

Först det ena som han sade, och sedan det andra som hon svarade,
båda av dem kändes på ett eller ett annat sätt så otroligt förödmjukande att höra.
Som om jag blev så fullkomligt skamsen över vem jag var.
Han hade fan inte rättigheten att säga det där.
Han kunde dra åt helvete.
Mitt huvud hade nu blivit ett enda stort kaos.



Okej, veckans nya utmaningar alltså:

[ ] Fika(en bakelse med en dryck såsom latte, läsk) - troligen med min syster
[ ] 50 gram choklad, med 2dl Mer
[ ]

Som det kanske syns, så är det hittills en utmaning färre än det normala.
Bland annat på grund av bristen på tillfällen att öva på,
och sedan hur jag själv mår.
Allting känns på ett sätt alldeles för mycket för mig nu...

... men.
Tackar gud för att det varken blev McDonalds eller någon rinnande pizza på min lista,
det kunde iallafall blivit värre för min del.

En ny vecka väntar på mig~

Kommentarer
Postat av: pinkhelp

Kanske en dum fråga men när du har pizza som utmaning innebär det då en hel pizza med läsk eller hur är det?

2009-12-14 @ 21:19:04
URL: http://pinkhelp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0