En låt i ens öron

Det kanske har märkts att jag inte varit så aktiv här på bloggen på sistone.
Det har inte handlat om att jag struntat i det hela,
utan bara att jag inte mått alltför bra.

Tankarna hinner alltid ikapp mig, hur mycket jag än riktar mig mot annat.
Och jag kan inte hugga av dem heller.
Ångesten av att bara höra tankarna inuti mitt huvud är så stark,
att jag inte duger, vad andas jag ens för, finns det någonstans att öppna upp sig.

Då årets "Inför Eurovision"-program till slut började på TV,
var det en låt som den svenska juryn satte ett på. Ett, ett,två.
De rynkade på näsan,
en sade att det var under en sådan låt som man fyllde på chipsskålen,
och en annan kunde helt enkel inte greppa vad det var med estländarna.
Mådde de ens bra, var de glada?

Men jag satt kvar stilla i soffan och kände något så enormt för Estlands bidrag.



Den lät som mitt mentala kände sig, klangen gick i min takt.
Den här låten var jag och ju mer mina öron lyssnade på den,
desto mer växte den fast inuti mig.

Även texten då jag sökte upp den sade så mycket.



"Siren in my head is making awful sound
It’s time to make it clear what is lost and what is found


My life has been oh lame, has been oh lame so far
I wasted years, I wasted time trying to reach the stars
My life has been oh lame, has been oh lame so far


Give me time and give me strength, give me strength to carry on
Give me bit of hope now, help me through the night
Give me time and give me strength, give me strength to carry on
Give me bit of hope now, help me through the night


Siren in my head, yes I can hear it again
Is it just the beginning or is it the end?


My life has been oh lame, has been oh lame so far
I wasted years, I wasted time trying to reach the stars
My life has been oh lame, has been oh lame so far


Give me time and give me strength, give me strength to carry on
Give me bit of hope now, help me through the night
Give me time and give me strength, give me strength to carry on
Give me bit of hope now, help me through the night


Give me time and give me strength, give me strength to carry on
Give me bit of hope now, help me through the night
Give me time and give me strength, give me strength to carry on
Give me bit of hope now, help me through the night"




Jag kommer definitivt rösta på Estland i år~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0