Ett svart vakuum

På ett vis känns allting som hallucinationer,
som om jag inte kan lita på att det är äkta och på riktigt.
Vad som är rätt och vad som är fel... kan aldrig få ett svar.
Ju mer man letar efter svaret, desto mer invecklat blir det.
Man blir aldrig nöjd.
Precis som de allra som redan har mycket och  samtidigt vill vidga vyerna.

Orden om att maten endast skall vara en liten del av ens liv och inte alltet...
det känns bara så svårt att fatta och greppa.
Alla dessa ting om mat, näring och hälsa är ju fastbrända i mina ögonvrår.
Det fungerar inte på det sättet att jag sluter ögonen för tabu.
Istället vandrar de skriftliga meningarna, orden på taket då jag skall sova.
Jag ser dem överallt, alla fakta och faktum.

Blir jag stressad eller faller ned i en annan situation,
faller klumpen ned i min mage och trycker på.
Det finns inte mer plats för mat att svälja, det skulle endast förvärra det hela.
Därför är det så nedlugnande att låta bli, för då bryr jag mig om min mage.
Och det är svårt att förklara för andra människor med ord,
för de måste själva känna smärtan inuti.
Den svarta klumpen gör ont, som om någon människa skulle trycka in knogen i en.
Kanske är det inte så pass underligt att jag haft perioder då jag nästan
bara varit kapabel att äta och svälja frukt, för den glider ned, den lägger inte på trycket.

De människor som tröstäter, känner troligen en betryggande känsla av maten,
som om något fyller i det stora hålet inombords.
För mig är det den raka motsatsen, att det inte finns något rum.
Endast ett vakuum utav svart som stiger över utrymmet.

Det svarta breder ut sig allt mer.

Kommentarer
Postat av: Malin

låt inte det svarta ta över hörredu, kämpa & ge inte upp. fråga dig själv exakt VAD som är så farligt med mat; det som är så livsnödvändigt, som får en att orka leva (för exakt hur mycket ork hade du när maten knappt existerade i ditt liv?) och som dessutom leder till en hel del njutning (för mat är gott, vare sig du vill erkänna det eller inte). stå emot det svarta <3

2010-07-23 @ 20:43:58
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0