Skuld

Varför vaknade jag imorse och ändå kände mig trött och sliten?
Jag hade ju för en gångs skull lagt mig tidigt och sedan sovit sju och en halv timme
- det var ju dessutom mycket för att vara Victoria.

Jag ville att de skulle nå sin målpunkt, dessa dagarna.
Må dåligt till den punkt att jag är nära att få panikattacker.
Andas oregelbundet till den punkt då jag också känner min balans småtippa.
Kunde det inte bara försvinna innan jag skulle göra någonting dumt av det hela?

Ibland så önskade jag även att jag vore död.
Skulle jag säga att jag önskade det, så skulle mamma nog neka det.
Det skulle bara handla om att jag mådde dåligt ett tag, så skulle det vara bättre imorgon.
Inte att jag var seriös.

Samtidigt så var jag rädd för att läcka ut mina tankar till en annan.
Vad skulle de ta sig till i det fallet?
Kontakta en läkare, se mig som ett psykiskt fall kanske?
Det var inte vad jag ville heller.

---

---

Då jag dragit på mig min jacka för att åka in till staden, så lade jag märke till pappas entré bakom min rygg.

"Är det inte dags att du gaskar upp dig lite nu? Du knäcker din mamma"

Som om han hade rättigheten att säga det, ekade runt inom mitt huvud under ett par sekunders tid.
Sedan då jag vände mig om, så lade jag märke till att
"Just det, ja... mamma gick in på toaletten precis".
Vad jag kände mig låg, vad jag kände mig hemsk.
Att få henne att gråta, det var vad jag ville minst av allting.
Det klöste och rev längs min själs väggar.

("Jag är så hemsk...!!")

Så många gånger som jag ville pressa ut mig ett

"Jag önskar att jag inte fanns, jag är bara i vägen för er",

men ändå inte.
Hon skulle ta det lika illa var gång och jag känna mig naken.

Inga fungerande argument, inga möjliga chanser att segra med ord.

Bara ett medvetande att förutom mig själv, så slet jag på andras hälsa.

Det gjorde ont att vara medveten om faktumet.


Kommentarer
Postat av: missh

Hej!

Jag det tror jag också att det

blir bättee me lilla Bella hos mej

om en vecka!! =D

Jag mådde så mkt bättre när vi hade

vår förra hund!

och detta e ju verkligen va jag BEHÖVER NU!!



jag hoppa att läkarbesöket blir positivt,

för min morgon har iNTE börjat så bra...



Du, jag har aldrig fått nån uppfattning

om hur DU mår?

Är du sjuk? Frisk?

Går i behandling av nåt slag?

Du skriver ju lite annorlunda - men BRA!

Du borde skriva en bok, för det är

nästan som att läsa i "bokformat" -

om du förstår va jag menar?



kram till dej!

2009-11-23 @ 10:01:38
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Malin

aj vad detta är igenkännande. för igenkännande.



du skriver för bra viktoria (om man nu kan göra det)

2009-11-23 @ 20:50:01
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0