Kaos

Under morgonen medan jag satt på Roslagsbanan, så hade jag funderat på hur svaren sett ut ifall jag själv fick svara på profilfrågorna i Stockholms City-tidningen.

"Vad är det du föraktar med dig själv?"

("Hm, föraktar... och seriöst... att jag har alltid har tendensen att impulsköpa någon ny sjal då jag egentligen är ute efter någonting annat... nej, inte det.
...
...Aah, nu vet jag. Tendensen att vara överdramatsik - det är det!")

---

---


På vägen hem från kliniken, så ösregnade det, samtidigt som jag var trött.
Jag tänkte ta mig själv ett försök att blockera de negativa tankarna fören gångs skull.

("Det regnar, men det kunde ha varit ännu kallare")

Bra, bra, Victoria. En sak lyckades du med att lindra.

Då jag väl kom in på mitt rum, så var det varmare än det normala.
Elementet var varmt, helt otroligt.

("Okej, pappa har varit i mitt rum(hata, hata, avsky), men han har fixat mitt element så att det funkar nu")

Det gick bra faktiskt, tyckte jag.
Egentligen mådde jag som skit, men jag ansträngde mig iallafall.
Det går bra, det går bra...
och jag gick förbi min allt-i-ett-skrivare vid elementet under fönstret, såg mina målningar som legat där.
En av dem var helt och hållet bucklad, den allra första som jag hade gjort sedan jag blivit värre i min undervikt tidigt i våras.
Den som var så speciell, som jag var så nöjd med.

-kras-

Jag var nära att tappa mobilen, som jag tänkt sätta på laddning, i golvet.
Jag ville skrika, ur mig allting som ens fanns inuti mig och sprang ned till köket där mamma stod.

"F-fan ta pappa...!!"

"Men vad är det?"

"H-han har bucklat och förstört min målning - den första som jag hade gjort efter en sådan lång tid...!!"

"Men, oj... vart låg den då-"

"-Den låg på min skrivare!
Mitt på, inte på kanten!!
D-den som var så speciell för mig, så speciell...!!"
"Men lilla gumman..."

"Fan ta honom...!!, och jag grät längs med skriken.

("Jag hatar, hatar, jag hatar honom...!!")

För de flesta så kanske en teckning inte behövt ha en sådan stor roll,
dock gjorde den det för mig.
Efter en sådan lång tid med min kreativitet att ens måla varit fullkomligt frånvarande trots att jag fötts med den passionen.
Så förlorad och vilsen som jag hade kännt mig och han bucklade det hela.

Jag stängde sedan dörren till mitt rum och satte mig vid skrivbordet, med fingrarna så hårt korsade att de skakade.
Jag ville slita, jag ville slå sönder någonting.
Kasta, sparka. Slänga ut saker ut igenom mitt fönster.
Men det var tankar, bara tankar som jag fick spjärna emot för att de endast skulle finnas inuti mitt mentala.
Tårarna gick inte att hålla inne.


(deviantart.com)


Överdramatisk... det var ordet. Överdramatisk.

Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: Tack! Ja jag kan väl göra det, ha gott samvete ett tag.



Lycka till för dig med och kämpa på!

Kramis

2009-11-11 @ 21:17:42
URL: http://emmis888.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0