Den som får en att ryta

Just dessa svarta gropar som jag faller ned vid vissa tillfällen,
kan alltid vara en utmaning att ta sig ur.

På sätt och vis kan jag konstantera för mig själv vad det är för någonting med min mage.
Stress. Stress lagrat över andra lager av stress.
För sedan allting kändes som världens undergång i torsdags, har den kännts som brusten.

Vad jag än äter, så känns det.
Att även dricka té känns tungt i sig, vet jag inte varför, ifall det handlar om temperaturen i sig.
Men det värsta är nog att sitta och lämna maten inför de andra människorna.
Hur deras blickar ser skeptiska ut, så som de vacklar i tillit...


"Vad fan är det för fel på dig!
Du ser ju ut som om världen håller på att gå under!",

var pappas negativt laddade ord då vi själva satt hemma och åt middag under gårdagen.

"Jag kanske har en jävla mage...!"

"Du måste äta upp det där iallafall"

"Min. Mage. Klarar det inte...!"

"Varför tar du så jäkla mycket då?"

("Vad fan skall du behöva de där orden för...?!")
"Därför att det kanske är en normal portion(vilket är ett måste i min behandling)!"

"Det blir ju alltid kvar på tallriken ändå"

"Det blir det inte alls!"

"Pfft, jag har banne mig inte sett dig äta upp allting på vem vet när"

("Ja, men jag kanske har haft magproblem i flera månader!")
"Jag kanske har ett förbannat magproblem!"

"...Du, jag tycker faktiskt inte om att du svär mot mig"

"Det är du som får mig att svära...!!"


Därför avskyr jag att sitta och äta ensma tillsammans med pappa.
För han verkar vara fullkomligt immun mot att sätta in sig i en annans situation.
Han kan aldrig känna empati med mina smärtor, som om de vore detsamma som luft.
Alltid skall det vara någonting som kontrar oss emellan.

Det tar energi från min sida.
Från att först inte kunna få äta sådan som jag vill, som jag tycker om...
så kommer dessa "offensiver" med sköldar, vilka får mig att verka som den som inte försöker.




(Bakade bröd igår med)

Kommentarer
Postat av: bulimihelvetet

jobbigt! det är svårt när folk omkring en inte förstår. men vilket fint bröd,verkligen! :)

2010-10-10 @ 13:09:49
URL: http://bulimihelvetet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0