En svag och en stark

Det är konstigt.

Under gymnasiet såg jag mig själv som självständig mer än ensam.
Som om människorna omkring mig skulle sätta mig på plats,
jag skulle visa dem alla.
Jag skulle visa dem,
även fast jag dalade ned i vikt tills den punkt att jag nådde 3-kg.

Och nu, känns det som om den såkallade sälvständigheten bytts ut
mot det motsatta, ensamhet och öde.
Folk förstår inte vad jag känner.

En stor del av deltagarna i min kurs på universitetet
verkar knappt ens äta en acceptabel frukost.
De lever på sitt kaffe som de köpt fem minuter innan.
Och de klarar sig gott och väl på det.
Medan jag håller på att falla ihop åter och åter igen, kontinuerligt.
En del av mig vill packa ihop och gå därifrån medan majoritetens del håller mig kvar.
Det är den egentliga viljan mot kraven och verkligheten i en allians.
Det finns aldrig en enda vilja i mig.

Det är som om jag fallit ned framför mållinjen och haft mina händer avhuggna
så att jag inte skulle kunna resa mig upp igen.

Ångest av att jag lagt mig ned på min säng och sovit bort så fort
som jag hade kommit hem från universitetet idag.

En stressmage att jag inte kunde få ned hela mitt
eftermiddagsmål utan att känna slag i magen som hindrade det.
Kvällsmålet klarade jag inte heller av
då jag endast hade suttit på universitetet och sedan vilat hemma.
Bara stilla och knappt någonting mer och det slukar min resterande harmoni.

Jag vet att min behandlare satt regeln klockan 22 på kvällen,
men jag klarar inte av att lägga mig ned och sova.
Det känns som om jag fortfarande har mängder av mat kvar inuti min mage
och det driver mig själv till vansinne.
Jag kan inte koppla av, jag kan inte koppla av alls.

Det finns ingen Gud.

Kommentarer
Postat av: Molly

okej, men som sagt, du skriver bra :)



vad läser du för kurs? du kanske har sagt det, men jag är så glömsk :p



hoppas att du mår bra idag! här är det bara bra men kallt, men det är det nog hos dig också, hela sverige verkar vara kallt :(



du får ha en fortsatt bra dag! kramar

2010-02-23 @ 14:51:29
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

läser din blogg ibland och tycker att du skriver väldigt bra! fängslande. medryckande.



har läst att du nyligen fått diagnosen aspergers och tänkte att du borde läsa denna bloggen http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.2202791 (Hanna Fridéns blogg) om du inte redan gör det. En tjej med aspergers som blivit fri från ÄS och som är riktigt framgångsrik inom bild. Något för dig kanske :)

2010-02-24 @ 19:46:43
Postat av: Victoria

svar till den anonyma:



Tack så mycket för dina fina ord. :3



Ska kolla upp den där bloggen~

2010-03-01 @ 21:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0