De fina sakerna

Sedan årets början, så har jag hållit mitt nyårslöfte angående
att skriva ned tre stycken positiva tankar per dag,
vilket jag är något stolt över.

Men det känns ändå som om det behövs någonting extra.
Det verkar ofta bli så att jag inte skriver ned en särskilt
stor del av de små godbitarna jag har ibland.
Känner mig en aning negativ, rejält. Hm.

Så jag har bestämt mig själv att från och med nu
börja med att veckovis skriva ned fem saker som jag varit glad för.

Lyckas jag med det utan en massa ifrågasättningar med en massa "men" och "om",
så belönar jag mig själv med någonting, kanske köper en bok till exempel.


Längs den taktiken, så tror jag att det kan bli lättare längs tiden som går

- Genom att visa att genom goda tankar, så kan man också få saker med god mening~!



Den här veckans fina saker:


1. - I tisdags, så bokade jag tillsammans med mina två systrar biljetter till premiären
av Tim Burtons "Alice i underlandet"~

2. - I onsdags gick jag på min vanliga yogaklass

3. - I torsdags fick jag äntligen träffa min egen coach på Fryshuset

4. - I fredags så köpte jag till slut min egen laptop

5. - Att jag under veckan fått beröm av min behandlare för att jag ansträngt mig med maten


Okej, det var ovanligt mycket saker på en och samma gång den här veckan,
annars brukar det inte ens vara närmare hälften, haha.
Men då fick jag en enkel början att ta itu med iallafall~

Ju mer man försöker,
desto större är chansen att man lyckas~




Kommentarer
Postat av: Mergime

av; jaa oh gud jag dreglar :p



på ett ålderdoms hem med demeta & vanliga tantor&gubbisar :)



du det här med och skriva positiva saker är jättebra faktiskt,man blir helt plötsligt positiv själv tycker jag,för annars har jag en tendens att vända allt till negativt:P haaha kramp¨å dig<3

2010-02-21 @ 10:30:17
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0