Bakgrundsmusik

På sätt och vis finns det alltid en särskild låt för just ett speciellt känsloläge,
som om den skulle vara en medföljande bakgrundsmusik.



Beiruts "Elephant Gun" är, och kommer alltid vara den vackraste sång
som någonsin strömmat igenom mina öron.

Från den allra början av min behandling i fjol tills dessa dagar har den alltid fått
de inre, utbristande känslor att kännas genomlidliga.
Från att ha stått i värmerum på kliniken(som skall dämpa ångest och vilas i)
och vandrat runt utav panisk rastlöshet... till sådana tillfällen då jag snurrade runt mitt i vägen
i undran om ifall en bil skulle komma snart eller inte.
Fötterna har inte bara ingen kontakt med jorden,
de dansar och armarna svingar runt omkring som om jag kunde flyga.

Som svårast, skulle jag alltid blunda mina ögon och se framför mig
en roll bland dansarna som flyger igenom rummet i genom hopp och tvister.

Istället för att se en bisarr verklighet i det klara ögat,
skulle jag för fyra och en halv minut drömma mig bort och sväva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0