Drömmar

Det är underligt.
Ända sedan jag fick reda på "det" i onsdags, så har jag haft drömmar.
Obehagliga drömmar.
Verkliga.

---

Det är en söndag och jag kan se att jag står mitt i Täby Centrum.
Ett efter ett annat, så kryllar det av ett par små stånd.

"Undrar ifall de flesta affärerna är stängda nu då det är söndag..."

Jag tar steg, det ser ut som om affären, där Kicks normalt brukar ligga, den lyser.
Men det är glas för min väg - stängt.
Längs fönstrerna högst upp vid sidan av taket, så kan jag se att det blivit mörkt ute,
samtidigt som folket omkring mig är få.
Det är det antalet stånd som är det levande.
De säljer ätbara ting såsom varmkorv, men jag vill inte ha.
Så vad ska jag göra då?

Mannen från varmkorvsståndet knackar på min axel bakifrån med ett leende på läpparna.
När jag vänder mig om till svars, så ger han mig ett halvfullt glas med mjölk innan han vänder sig tillbaka.

Jag står där, med ett halvt glas mjölk i handen.
Allting inom mig står stilla och tyst till.
Allting är stängt, förutom stånden.
Folket, de existerar knappt, de är få.
Jag vill därifrån.
Fort.

---

---

Jag vill hitta ett drömlexikon och kunna tolka alla mina drömmar, vad de försöker berätta för mig.
Jag vill kunna förstå.
Men den här drömmen, den kunde nog även jag tolka en bit på vägen.

Kommentarer
Postat av: intedrabbad

Åh jag har alltid drömt om att skriva en drömdagbok.

Hoppas att du mår bra idag!

2009-09-29 @ 21:33:55
URL: http://intedrabbad.blogg.se/
Postat av: intedrabbad

Tack vad glad jag blir - problemet är att jag inte känner för att öppna mig för NÅGON som jag känner. Jag skäms för mycket. Skulle inte ha något emot att ta upp det med en psykolog eller liknande, men ingen som står mig nära.

2009-09-29 @ 22:09:06
URL: http://intedrabbad.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag fick sluta på Idun för att dagvården inte var tillräcklig hjälp. Jag behöver mer hjälp. Det känns som ett enormt misslyckande, men efter att ha provat dagvården två gånger så inser jag att jag behöver mer hjälp.

Jag har Capio i Varberg i sikte. Ska till en psykiater på torsdag och få remiss och sedan hoppas jag på det bästa.



Kram!

2009-09-29 @ 22:35:04
URL: http://lillasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0