Sött och dött

"Gå i förväg och välj i godishyllan så kommer jag sedan"

Reglerna var
- Ingen choklad. Alls.
- Inget sockerfritt, vilket jag inte tålde ändå

och när jag väl stod där, så hamnade jag i en aningen pressad situation.

"Aahh... ahh... vad fan..."

Allting och ALLTING var eller hade choklad i sig!


När hon väl kom dit, så fann hon mig där, med fingrarna pressandes emot näsrygggen.

"Vad har du valt?" ...-tog en titt i godispåsen-... "Har du inte valt något än?"

"Ja, du låter ju mig välja mellan pest och kolera..."

"Men skärp dig nu"
"Den här då?"

"Du, jag har ALDRIG tyckt om den"

"Jaha, ja..."

Hon pekade och föreslog först de mer normala sorterna som fruktnapparna, men sedan så verkade det dra sig sin väg... sockrade, rullade remmar... sockrade det ena, sockerdoppade det andra.
Då jag inte kunde hålla mig och tittade på innehållsförteckningarna, så blev jag överraskad över hur otroligt lika de flesta var.
Det verkade vara exakt samma två ingredienser först på listan varenda gång jag tittade.

"Och din behandlare berättade också för mig att det inte fick vara choklad heller. Sockerfritt vet jag att du inte äter, men"

Snickers vilket egentligen var doppade i choklad som någon millimeter, det gick inte. Inte heller chokladmint, Maltesers... och rent ut sagt brusade upp mig.

"Jag vill inte äta sån' här skit!!"

"Ja, men det ska du iallafall"

Fan, fan, fan det var ingenting som lockade mig alls.
Men sedan såg jag plastlådan med "hemlagad kola - hasselnöt".

("Nötter! Fina, härliga nötter!")

Alltså skopade jag i sådana ned i min karamellkungen-påse.
"Perfekt!", bara att jag varken provat dem eller ens var medveten om att de kunde liknas med att tugga på tapetklister...

... får väl gissa på karman där.

Inte exakt som om jag kunde streta emot när det väl var dags då jag hade en vakt på var sida.
Trots mammas medgivande till att Malaco Truly dög, så hade de argumenterat emot och därmed övertalat henne att det var "viktväktar-godis".
Men det kanske ändå var lika bra eftersom att jag verkade ha en sådan moralskuld när hon lagt ned den i matkassen.
Bara för att det var 30% mindre socker på grund av innehållet av "äkta fruktjuicer".


Med gråt och grävande med naglarna emot tänderna för att "spackla" upp den klistrade kolan,
så tog det strax över 40 minuter.
För 100 gram lösgodis.

Aldrig mer säger jag bara.
(Även fast jag kommer att vara tvungen till det...)
Aldrig mer cola.


... men jag gjorde det iallafall.

[X] 100 gram lösgodis(ej choklad, sockerfritt)


Kommentarer
Postat av: josefin

gud vad duktig du var!!!!!

2009-09-27 @ 23:12:04
URL: http://stendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0