2008-12-31

"Hur är det, Victoria? Vad tycker du har blivit bättre sedan du började gå på behandlingen?"

"Uhm.."

Det där var jag inte beredd på, alls.
Jag borde ha kunnat se stjärnklara skillnader, såsom andra omkring mig har sett, men fortfarande så var jag tom på ord.
Vad var positivt, vad var positivt...

("Jag har blivit fet... jag har enligt mig själv fått fulare hy i ansiktet...")
- Men för guds skull! Bara negativa saker!
Själv så satt jag där med ett tillbaka pressat leende på läpparna och höll de högra fingrarna över höger ögonlock.
Vänster ögonlock.
Fingertopparna emot näsryggen med slutna ögon.

"J-jag behöver nog tänka lite... fått hjärnsläpp... hittar bara negativa saker...~"

"Ja, för vissa kan det vara riktigt svårt att hitta positiva saker(heh)~", log personen framför mig och drog en gest med sin ena hand.

"Ehh... auhh..."

"Någonting borde du komma på. Vad som helst, till exempel olika slags tvång..."

Att det kunde vara så ofantligt invecklat att säga EN enda sak.

"Uhh... ... Att jag inte fryser, men det är ju svårt det med. Jag började ju här direkt då det började bli varmare...~"

"Vi säger det så här: Du får det som en hemläxa.
Att skriva ned positiva saker du fått genom behandlingen tills fredag"



Strax efter att jag kommit hem så skuggade jag igenom min gamla dagbok.
Nostalgiska, men ändå nedstämda ord.
Det gjorde ont att läsa det.

---

2008-12-31

Jaha, då var det här året över då.
- Ett rent skitår enligt vissa.
Inklusive mig.

En bråkdel av årets ris:
- Den trevliga överraskningen med Emelie
= Att hon slutat. På första skoldagen.
- Finanskrisen(påverkar alla, fader min)
- Har tappat all vikt av muskler
=> Kan fan inte ens prova jeans längre!
- Tappat kontakt, är ensam helt
- Skolan har tagit kål på mig:
bla. - Grafiska kommunikationen
- Ensamheten i biblan
- Freezing cold
- Lärarnas spydiga skit
- Jag har asperger?
... & more


Årets ros?
- Mamma kom in på studierna
(dock orolig för jobbet, kris och allt)
- Obama vann!(frälsa oss från "Bushkrisen")
- Upptäckten av Hötorgshallen, min tillflykt till hälsokost, Meze, mm...

... men det mesta rörde ju inte mig dock~

Får väl se om det här året blir något roligt, om jag fortfarande lever 2010.
Livet suger ju majoriteten, låter ju fan på psykologen som om jag bara kan trolla fram vänner i klassen.
Dream on.
Livet har ju för det mesta gått i oändliga cirklar... man vaknar och vet vad som skall göras, hända.
Mammas oroligheter för vikten är jag medveten om redan, men jag kan inte hjälpa att sockersuget inte existerar, att det är just nyttigheter jag gillar.
Hon tror ju förstås att böckerna jag önskade mig var dietsådana, men det var inte bara det.
Jag vill äta mat som är bra, som får mig att må bra, de lär mig ju dessutom om hur jag behöver fett m.m och så har de utsökta recept
- Titta bara på Tiptop-limpan! Mums!
Mitt trick är att maten skall utvidga mitt stilla liv i skiten.
Hoppas bara dock att ingen förlorar sitt jobb, speciellt då mamma pluggar..
Jag vill ha ett liv, få tillbaka längtan, tid, kreativitet att måla. Existensen är knapp
Ingen förstår hur jag lider. Jag vet att jag är smal, att det inte är bra.
Saken är bara att jag har motsatsen till tröstätande - inget onyttigt, ore nande.
Men jag svälter verkligen inte mig.
Hade väl fan varit död utan nyttig- och hälsointresset.
Dock vill jag sluta fungera ibland.

År 2008:s sista frukost bestod av:

---
--- osv

Har iallafall en bra frukost i magen.

Längd: 154,5cm?
Vikt: >3-kg?

Har jag något nyårslöfte egentligen?

Hade för mig det... att skaffa ett liv.

Jag vill lära mig laga mat.
Jag vill ha tid, njuta av livet.
Jag vill ha en trygg framtid, som Roger.
- Finna en passion att brinna för.

* Från ett skitår till ett annat?
- Får väl se vidare~


Gott nytt 2009!

---

Vad som har blivit bättre var frågan.

Jag vill blunda.
Blunda för det förflutna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0