Vakna på fel sida

Jag vaknade svettandes för en stund sedan.
Det kändes som om mitt hjärta slagit för fort och det värsta var att jag inte mindes varför.
Jag hade drömt, massor, men allt det var borta. Luft.
Det gjorde mig galen.

Gurgla vatten, mindes inte.
Dricka vatten, mindes inte.
Gå i trappan och jag mindes.

En viss person som satt framför, lade fram en bild på mig där jag på undersidan skrivit en fråga.
Någon fråga som om jag frågat någon annan efter svar.

"Jag googlade och fann den här bilden på dig. Kan du förklara varför?"

Nej, det fick helt enkelt inte vara sant...!
Hon hade genomskådat att jag hade skapat en ny blogg.

"Jag skulle vilja att du gav mig alla namn och fakta du skrivit om någon"

Men jag hade inte det, så hur skulle jag ta mig till??

Jag vaknade.
Och med raska en rask takt travade jag mot badrumsspegeln,
lade handen mot min vänstra sida.
Kände ifall hjärtat slog i en ovanligt hög fart...

Men jag kände ingenting, knappt.
Vad var det med mig egentligen?
Så enkelt som det alltid varit, att jag bara behövde nudda med fingertoppen.

När jag såg ned, så slog det hela mig.
Mitt bröst, det bestod inte av rader med revben.
Det bestod av en byst, en liten byst.

Det är nästan lite underligt hur en persons rädsla
för saker och ting kan förändras under ett halvårs tid.

Kommentarer
Postat av: Molly

Hej!

Hampaspaghettin smakar lite som fröna fast det är mer smak på fröna och oljan :) har du testat oljan? om inte, gör det, jättegod!



ha en bra dag och vecka! kram

2009-10-26 @ 07:56:39
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Pee

Tack för väggen av text!



Jag måste säga att du skriver väldigt behagligt, alltså tror jag att du är en ganska behaglig person med.

2009-10-26 @ 10:05:46
URL: http://a-dirty-pretty-thing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0