Att bry sig

Det är lite underligt.
När det regnar, så känns det ibland som om det faller ned med min takt.
Molnen, de gråter. Åskan, den är vreden.

Det är molnigt och just nu ser det ut som om de ska börja läcka sina tårar.

Först 2 stycken digestive under förmiddagen som enligt schemat och sedan den "tunga" chokladen.



"Det är normalt", "Nu är du faktiskt i en fas där du måste göra det här",
"Det är inte jag som bestämmer, det är din behandlare och nutritionisten"

Jag vet mamma, jag vet... jag vet att det inte är vad du vill,
att vara tvungen sitta med mig i dryga fyrtio minuter för att jag ska endast dricka 2,5dl blåbärssoppa och äta två digestivekex.
Att se mig hålla händerna för ansiktet med tårarna rinnande ned längs dem.
Höra mig skrika
"Nej! Jag vill inte ha...!!", "Det här gör bara en fulare...!", "Man mår inte bra av sådant här skit!!"

Så mycket faktum, ändå så mycket tvivel.
Trots att jag vet att de vet vad de håller på med, att ingen som friskrivits varit överviktig,
så önskar en del inom mig att de på något sätt någon gång skulle ha fel
Ett tillfälle då jag skulle ha rätten och möjligheten att ropa
"Vad var det jag sa".

Ångesten.
Att under morgonen se att jag inte fick på mig mina små jeansshorts från tidigare i somras.
Att finna mig själv gråtandes av tron att en 34:a som inte sitter bra är garantin på att vara stor.
Vad är det med mig själv?
Varför sitter jag och grips av panik när det ligger 50 gram choklad framför mina ögon?
Så som jag ätit choklad då jag var yngre.
50 gram. En människa går inte upp 50 gram i kroppsvikt av femtio gram choklad.





Det är dumt, så dumt.




Kommentarer
Postat av: Anna

Sänder lite styrkekramar! / Anna

2009-10-04 @ 16:31:23
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken söt bild.

Skulle vilja säga något bra tillbaka men kan bara säga var stark. Friskheten är vackrare.

2009-10-04 @ 17:26:07
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0