De positiva tankarna

En sak som jag försökt ta mig itu med dagligen, det är att skriva i en bok.
En bra-bok.

Eftersom att jag förr inte hade någon livsglädje, alls, så fick jag i uppgift av en person att handla en bok
- för att sedan skriva åtminstone EN positiv sak i den dagligen.

Det bästa kunde vara ifall det rörde mig själv, men annars så kunde det vara andra ting.
Huvudsaken var att jag skrev någonting för att visa att det fanns någonting ljust och positivt i min omgivning eller mig själv.

Svårt var det i början, att jag för det mesta skrev saker som

"Det regnade inte idag".

Fast samtidigt så började jag som analysera det hela som jag skrivit.

"Men jag tycker ju om regn, så då kan det ju inte stå där..."

Att ständigt leta efter fel, det var mitt allra största problem och därmed bokens betydelse när jag blev tillsagd att börja använda den.

---

---

Även Mia Törnblom berättade på scenen under sin föreläsning att hon var dag, varje kväll skrev i sin.
Från början kunde det kanske vara svårt och långsamt segt, men med tiden så började det hela lätta till.
Likna det med kondition, det kräver träning för att hålla sig i form.
Se detta som en mental träning~

Börja med en positiv sak per dag
och sedan när du finner flera,
så radar du upp dem efter varandra.
Ju fler desto bättre!

"Jag tog fulla mått idag"
"Jag är inte förkyld idag"
"Jag hann lämna in min hemuppgift, studera klart till tentan"

Hitta dem och fäst dem på ett pappersark så kommer de alltid att finnas till hands
- De positiva tankarna~

Kommentarer
Postat av: dagenskreativa

Försök att inte använda ordet "inte" när du skriver. Blir annars lätt en negativ klang på de hela!



Istället för "Det regnar inte idag" skriv "Idag var det uppehåll"



Samma innebörd men med en positivare inställning:)



Styrkekram Anna

2009-10-27 @ 10:42:01
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Marie.

Victoria! Underbar blogg. Och igenkännbar för mig. Så tack för allt du delar med dig av.



Och hoppas på dig!

2009-10-27 @ 12:21:53
URL: http://mmmmm.blogg.se/
Postat av: Victoria

svar till dagenskreativa:



Haha, jag brukar ha problemet med att använda orden "men"och "inte" alltför ofta! x3



Men jag försöker att låta bli iallafall!

Förr så skrev jag för det mesta med bara ordet "man"~



Tack för ditt tips~ <3



kramar tillbaka

2009-10-27 @ 16:12:13
Postat av: Victoria

svar till Marie:

Tack så mycket! <3

Gjorde mig glad att läsa det du skrivit~ :3



Kramar

2009-10-27 @ 17:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0