En tomhet

På sistone så har det känts som om min insida varit tom.

Jag pratar, skrattar med andra som jag pratar med på kliniken.
Jag ler, är trevlig.
Men samtidigt... så känns det noll inuti mig.
Det finns ingen värme, det finns ingen inre glädje.

Det är bra att visa värme och trevnad för omgivningen, det vet jag gott och väl.
Fast ändå... så har det hesiterats det en bit inom mig.

("Du mår som skit och du uppför dig som om ingenting är fel, vad är det med dig egentligen?")

Det är nästan som om jag försöker bleka bort verkligheten med ett stort vitt leende...
medan det tär på mitt mentala.
Om jag möter någon annan , så drar jag upp leendet.

("Ingenting är fel, ingenting är fel.
Jag mår som, är på topp.
Jag är trevlig... social... så att folk ens vill umgås med mig.
Jag vill inte känna mig som en outsider bland folk..., ja... så är det")

Hela min tillvaro, den känns som om jag skulle stå mitt i centret av ett slags vaakum.
Ingen luft, ingenting levande, ingenting som rör på sig.

Folket omkring mig... det är nästan som om de befinner sig i ett "fast forward-läge" medan jag står kvar i mittperspektivet under slowmotion.
Det kan nästan liknas med en egen slags musikvideo.
Endast en sak.
Jag är inte fokus, de är.
Jag försvinner in i mängden, medan de stormar omkring där de var dag möts av nya ting.
Ingenting kan förutses, de tar sakerna som de kommer.
Där jag befinner mig träffar ingen ytan, utan jag står där själv med mina bara händer.
Jag vill gripa tag i håret med mina krokade fingrar och skrika livet ut mig själv.

Ifall det inte är tillåtet att känna sig något trygg och värdig med en smal kropp,
så medföljer det krav på andra håll för att jag ens ska känna att jag duger...
Och de är många, många fler.


[En snabbis med den breda tuschpennan]


Jag hinner inte med kraven, de är på tok för snabba för min takt.

Mina ben, de springer fastän det inte syns på utsidan.
Mitt mentala, det sitter på insidan.
Inte på utsidan.


Kommentarer
Postat av: Alis

Det är svårt det där med om man ska visa sig glad eller ledsen...ofta kan man komma till en punkt då man känner att folk kanske tröttnar på en om man fortfarande är ledsen och ångestfylld inombords och då börjar man le för att kanske göra dem nöjda och glada.

Men i slutändan så tjänar det inget till att trycka undan känslorna för en vacker fasad. Även om du ler så måste du berätta för någon att du känner dig tom inombords. Det finns massor av människor som skrattar och ler men som gråter inombords, men många av dem berättar ju för någon om sina sorger.

Fortsätt le om du mår bättre av det, men dölj inte din inre smärta för de som kan hjälpa dig!

En dag kommer du att stråla som solen, inifrån, om du fortsätter kämpa. Trust me!

2009-11-07 @ 16:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0