Några svar

Känner du själv att ätstörningsbehandlingen du går har hjälpt dig på det mentala planet?
- Hmm, självklart har jag fortfarande svårt på en hel del plan.
Fast det är ju bland annat eftersom att jag lidit av depression i flera år och innan ätstörningen ens tagit sin form.

Ätstörningen gav mig ju något slags adrenalin och lättade upp min nedstämdhet,
så det är lätt hänt att jag kämpar emot det som anses vara rätt att göra i behandlingen.

... Men visst har behandlingen hjälpt mig en hel del~!
Jag ler mer än vad jag gjort på år för att vara ärlig - och det känns~<3

Vad är det absolut roligaste du gillar att göra?
- Hmm, hmm... klurigt!

Jag försöker ständigt hitta nya saker att finna intresse i, men just nu... att uttrycka mig estetiskt~!

Att måla, lyssna på musik, sådant som får mig att koppla ifrån verkligheten.
Upptäcka nya platser, saker och kulturer om så pengarna finns, hehe~

Vad är du stolt över hos dej själv?
- Att... jag har en utmärkande envishet.

Att trots hur många tårar jag än fällt per dag, hur enklare jag blir sårad än andra,
dagar som jag känner mig komplett fet, ful, värdelös, säg det
- så ger jag inte upp.

Och att jag har den mest godhjärtade mamman av dem alla~ <3

Jag tror att jag frågat detta innan men jag ställer den ändå: Hur gammal är du och vart bor du?

- Nitton år gammal, och så bor jag i en av Stockholms norra förorter~ <3

 

Har ni själva någonting som ni undrar,

så är det bara att fråga när som helst~



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0