Dagens tanke

"Du väljer själv hur att se på saker och ting"

"Allting kan vara vackert"


[Okej, se på den här musikvideon, ända till slutet, utan ett stopp.]

Det kanske har märkts att jag har en varm punkt
av mitt hjärta för den isländska gruppen Sigur Rós...

Den här låten... har en sådan impakt på mig, och alltid.
Musiken i sig är så mäktig att på något sätt...
att jag inte kan vara arg med den, ekande i mina öron.

Ingenting kan vara fult, ingenting kan vara vidrigt.
Allting kan antingen bara vara vackert eller känslosamt till den punkt att jag gråter.

Då jag känner mig chanslös eller bara värdelös, så ger den mig alltid kraften att resa mig upp.
Det är okej att gråta, det är någonting mänskligt.
Någonstans behöver en människa få ur sig någonting av det svarta förr eller senare.

Jag är inte blyg,
jag erkänner att jag aldrig kan hålla tårarna inne då jag ser den här musikvideon.
Jag rent ut sagt gråter och bölar högt.
Den ger alltid mig hoppet att inte hålla tillbaka vad jag känner.

Kommentarer
Postat av: Sara

Visst är det så!

Kram på dig

2009-12-10 @ 14:51:30
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0