Att visa

"Um, vad ska vi välja för några utmaningar den här veckan då?"

"Det är vad jag frågar mig själv.
Om det ens är någon mening att ha några utmaningar med dig"

("Vad...")
"Uhh, va?"

"Du följer ju inte då. Du tar inte fulla mått.
Kompenserar"

"(N-nej...")
"..."

"Vad är ens meningen med måtten då egentligen?
Vi kan ju lika gärna ta bort hela matschemat för dig,
se hur det går då"

("S-sluta...- säg inte mer nu...!")

"Vad säger du?"

Den där blicken som strålade rakt igenom mig.
Känslan som om någonting slitit sig in och vridit runt inuti min mage.

("Jag är hemsk.
Jag är en sådan jävla hemsk människa...!!")

Det som jag under en tid lyckats skymma undan någonting,
det som alltid låg i ide under skinnet på mig, rädslan.
Rädslan, den var tillbaka fullkomligt.
Jag ville inte bli uppgiven, jag ville inte bli lämnad än en gång.
Aldrig, aldrig, hellre att livet togs ifrån mig.
Jäkla tårar som forsade nedför min kind.

"Vad säger du?"

"J-jag... jag.., jag ska...!"

"Vad?"

"J-jag ska ta mina mått fyllda...!"

"Det är frågan det"

"-J-jag ska...!! Jag ska göra det!!"

Vad gav jag mig ut på egentligen?
Samtidigt som vissa människor var övertygade om att jag hoppade över med flit,
så behövde det inte alltid handla om det.
Det var svårt, det var så svårt då jag mådde som allra värst.

Den där känslan, känslan av att känna mig "ren",
det kändes som om den var det enda som kunde få mig att känna någonting bättre
när det var som allra sämst.
Den kändes som min enda fallskärm att fälla upp vid vissa tillfällen.

Samtidigt... så var jag ändå så otroligt rädd för att folk skulle ge upp på mig.
Den lilla flickan ville inte se folk gå bortifrån henne än en gång.
De sömnlösa nätterna, de hemska tankarna...
- jag kunde inte ta bort dem självmant!

"Jag ska göra det"

Personen framför mig lutade ned sitt huvud emot handen och armbågen emot bordet.
Ögonen i början till ett suckande himmel.
Det här var min enda chans,
jag skulle visa vad jag gick för.



Kommentarer
Postat av: pinkhelp

Det är nästan lite konstigt hur du, jag och andra som lider av samma sak kan förstå problemet helt medan andra tror att man själv väljer att vara sjuk. Men jag tror på dig, du är så klok och du kommer bli frisk, det är vägen mot friskhet som är den viktigaste och då man växer i sig själv! Gott nytt år på dig sötnos<3

2009-12-31 @ 10:05:43
URL: http://pinkhelp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0